Proje Özeti (Project Brief)

Proje Özeti, bir projenin tüm detaylarını ve süreçlerini kapsayan kapsamlı belgedir. amacını, hedeflerini, kapsamını zaman çizelgesini belirten temel kılavuz niteliğindedir. ilgili taraflara projeyle net anlaşılır bilgi sunarak, başarıyla tamamlanması için gerekli adımları tanımlar. öncelikle amacı hedefleri hakkında verir. Bu bölüm, neden başlatıldığı hangi sonuçların elde edilmek istendiğine dair genel bakış sağlar. Projenin kapsamı, faaliyetlerin işlerin […]

Psikolojik Mesafe (Psychic Distance)

Psikolojik Mesafe Psychic Distance Distance, bir ev pazarı ile yabancı pazar arasındaki uzaklığı ifade eder ve bu, kültürel iş dünyasındaki farklılıkların algılanmasından kaynaklanır. Bu kavram, uluslararası ticaret ilişkilerinde kritik rol oynar. iki ülke normlar, değerler, dil, yapma biçimleri benzeri faktörlerden doğan algısal farklılıkları içerir. Ticaret yaparken veya pazara girmeyi planlarken, işletmelerin bu mesafeyi dikkate almaları […]

Rakip İzleme (Competitor Monitoring)

Rakip İzleme Competitor Monitoring, iş dünyasında rekabetin yoğun olduğu günümüzde büyük önem taşımaktadır. İnternetin yaygınlaşması, firmaların rakiplerini online ortamda daha detaylı bir şekilde izlemelerine olanak tanımaktadır. Bu süreç, yalnızca rakiplerin ne yaptığını izlemekle kalmaz, aynı zamanda stratejik kararların alınmasına da katkı sağlar. yöntemleri, çeşitli araçlar ve teknikler kullanılarak yapılabilir. Sosyal medya analizlerinden web sitesi trafiği […]

Satın Alma Butonları (Buy Buttons)

Satın Alma Butonları Buy Buttons web sitelerine veya sosyal medya platformlarına yerleştirilen ve doğrudan satın alma işlemi yapmayı sağlayan tıklanabilir butonlardır. Bu butonlar, kullanıcı deneyimini optimize ederek alışveriş süreçlerini hızlandırmayı amaçlar. Buttons, e-ticaret dünyasında büyük bir dönüşüm yaratmıştır tüketicilerin alışkanlıklarını değiştirmektedir. kullanarak, müşteriler almak istedikleri ürünü, sitesi içinde gezinmeden alabilirler. sepetine ekleme, ödeme sayfasına yönlendirme […]

Sitelink Uzantıları (Varlık) (Sitelink Extensions (Asset))

Sitelink Uzantıları Varlık, ana reklam metninin altında tıklanabilir bağlantılar sunan bir tür Google Ads uzantısıdır. Bu uzantılar, potansiyel müşterilere, tek üzerinden sitenizin farklı bölümlerine doğrudan erişim imkânı sağlar, böylece işinizi daha verimli şekilde tanıtır. kullanıcı deneyimini iyileştirir ve tıklama oranlarını artırır. Bir kampanyası oluştururken, Varlık eklemek reklamlarınızın etkili olmasını sağlar. uzantılar sayesinde, kullanıcılar reklamı gördüklerinde, […]

Sosyal Medya Optimizasyonu (Social Media Optimization – SMO)

Sosyal Medya Optimizasyonu Social Media Optimization – SMO, dijital pazarlamanın önemli bir dalıdır ve işletmeyi sosyal medya platformlarında etkili şekilde stratejileri teknikleri üzerinde yoğunlaşır. SMO sayesinde işletmeler, üzerinden geniş kitlelere ulaşabilir marka bilinirliğini artırabilir. Bu disiplin, kullanıcılarının ilgisini çekecek, etkileşim sağlayacak içerikler oluşturmayı bu içeriklerin doğru zamanda, hedef kitleye ulaştırılmasını amaçlar. birbirinden farklı platformlarının fonksiyonlarını […]

Tek Segment Konsantrasyonu (Single Segment Concentration)

Tek Segment Konsantrasyonu Single Concentration, sınırlı kaynaklara sahip olan organizasyonlar tarafından kullanılan bir segmentasyon stratejisidir. Bu strateji, tek pazar segmentini hedef alarak, o segmentin ihtiyaçlarını derinlemesine anlamaya ve pazarda güçlü varlık elde etmeye odaklanır. Organizasyonlar, tüm kaynaklarını belirli segment üzerine yoğunlaştırarak, uzmanlaşma güvenilirlik sağlayacak şekilde konumlanabilirler. Concentration stratejisi, özellikle küçük orta ölçekli işletmeler için cazip […]

Teklif Müzayedesi (Bid Auction)

Teklif Müzayedesi Bid Auction, farklı reklamverenlerin tıklamalar için teklif verdikleri ve rekabet ettikleri bir süreçtir. Bu süreçte, reklamverenler, belirledikleri bütçeleri stratejileri ile reklam alanı satın almak amacıyla Google’ın sistemine katılırlar. adil ortamı yaratarak, en uygun reklamın kullanıcıya gösterilmesini sağlar. algoritması, Auction süresince, her reklamverenin teklifini kalitesini değerlendirir. Algoritma, tekliflerin yanı sıra, kullanıcı deneyimi üzerindeki etkisini […]

Temel Fayda (Core Benefit)

Philip Kotler’in Üç Ürün Seviyesi modelinin ilk katmanı olan Temel Fayda Core Benefit, müşterinin bir ürünü satın alırken tatmin ettiği temel ihtiyacı temsil eder. ürünün ya da hizmetin sunduğu en önemli değeri, yani asli ihtiyacını adresler. ne olursa olsun, tüketici bu faydayı elde etmek için alır. işlevselliğini ve karşılamayı amaçladığı esas ifade Örneğin, müşteri cep […]

Tıkla-İle-Ara (Click-to-Call)

Tıkla-İle-Ara Click-to-Call hizmeti, mobil kullanıcıların reklamlar üzerinden hızlı ve kolay bir şekilde telefon görüşmesi başlatmasına olanak tanır. Bu yenilikçi çözüm, özellikle cihazların yaygınlaştığı günümüz dünyasında işletmelerin müşteri etkileşimini artırmak potansiyel müşterilere ulaşmak amacıyla sıkça kullanılmaktadır. Mobil reklamlarda entegre edilen butonu, ilgisini çeken reklam gördüklerinde numarası tuşlamaya gerek kalmadan tek tıklama ile doğrudan işletmeye bağlanmalarını sağlar. […]

Yazım Hatası Spam Tuzağı (Typo Spam Trap)

Yazım Hatası Spam Tuzağı Typo Trap, internet servis sağlayıcılarının Trap alan adlarının yanlış yazılmasından kaynaklanan e-posta adreslerini tanımlayan bir terimdir. Örneğin, comnast.net veya homtail.com gibi yazılmış adları kullanılarak oluşturulan bu adresleri, genellikle kötü niyetli kişiler tarafından spam ve zararlı yazılımların yayılmasını sağlamak amacıyla kullanılır. kullanıcılarının dikkatini çekerek onları yanıltmayı yönlendirmeyi hedefler. Bu çoğu zaman fark […]

Yönlendirici Davranış (Directive Behavior)

Yönlendirici Davranış Directive Behavior Behavior, karar alma sürecinde tüm sorumluluğu üstlenerek hareket eden bir yönetim stratejisidir. Bu yaklaşımda, yöneticiler takım üyeleriyle işbirliği yapmadan veya çalışan geri bildirimlerini dikkate almadan verirler. sergileyen yöneticiler, genellikle kararlarından emin olup, iş süreçlerinde tam kontrol sahibi olmayı hedeflerler. uygulayan organizasyon içinde açık liderlik hiyerarşisi oluşturur. tür liderler, belirli hedeflere ulaşmayı […]